Handflata?

Dagarna bara flyger förbi, man hinner inte med så mycket mer än allt hemma. Igår kväll kollade jag på det nya hälsoprogrammet på trean. kommer inte på nu vad det heter. Domskulle iallfall gå ner i vikt så mycket var jag med. Det vill ju jag med så jag passade på och kolla lite medans jag satt vid datorn. Nu ska jag komma till saken snart :) jag skrev ju innan att jag höll på att minska mina portioner så jag inte äter för mycket. Jag tyckte jag gjorde ett bra jobb,just nu ligget det lite åt sidan. Men då sa hon att en portion är lika stor som en handflata. Hur i hela friden kan man kännas sig minsta mätt på det? Hm,jag kollade min handflata många gånger och jag fattar inte hur jag ska lyckas äta så lite varje gång. Jag som älskar mat. Det är väll inte bra och äta för lite mat, men ändå bara en hand flata, jag har fastnat i det där. Oj jag kommer få gå hungrig den första tiden iallfall. En hand flata, jag fattar inte. det är ju sjukt. Men jag får väll ge det ett försök. Sen gjorde jag en dum grej på Facebook satte upp en status om att jag skulle göra ett visst antal situps beroende på hur många som gillade den statusen. Ja så klart gillade över 50 stycken det. så 100 situps varje dag från första februari. Jag ska nig fixa det, men med bara en handflata mat kan det bli lite jobbigt. Efter programmet i går så satte jag mig i sängen och gjorde upp ett dags schema som jag ska göra varje dag. En viktig sak med att må bra är ju sömn, så jag bestämde att jag ska gå upp samma tid varje dag, och försöka lägga mig varje dag. Sen äta cirka var tredje timme. Ja då kanske jag slipper vara hungrig. Nej jag får vänja mig helt enkelt. har ju 15 kilo att bli av med.Träna två gånger per dag ska jag göra med. 30min åt gången så sammanlagt en timme per dag... Ja jag kommer nog fixa det får vi hoppas, behöver lite mer motivation bara. Nej nu har jag pratat så mycket om matså jag ska nog ta en macka och lite kaffe. Anna kommer förbi senare med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0